جلسه مشترک کاری بین مدیرعامل ستاددیه کشور ،رییس کل دادگستری،مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه استان درساختمان کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره)استان اردبیل برگزار شد. دراین جلسه بر پیگیری فرایند اعطاءتسهیلات آزادسازی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)تاکید شد . جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور  کمیته امداد امام خمینی (ره) را بعنوان یکی از […]

جلسه مشترک کاری بین مدیرعامل ستاددیه کشور ،رییس کل دادگستری،مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه استان درساختمان کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره)استان اردبیل برگزار شد. دراین جلسه بر پیگیری فرایند اعطاءتسهیلات آزادسازی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)تاکید شد .


جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور  کمیته امداد امام خمینی (ره) را بعنوان یکی از یاوران اصلی ستاد دیه در آزاد سازی زندانیان معسر یاد نمود و گفت : فرایند آزاد سازی زندانیان محکومین مالی و جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه با کمک مردم و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) شتاب می گیردو اگر این یاری در مقتعی قطع شودتبعات آن به زندانیان و خانواده های آنان و به تبع آن سازمان زندانها و جامعه برمیگردد.وی از مدیر کل امداد امام خمینی استان بخاطر حضور مستمرنماینده این اداره کل در هیأت مدیره ستاددیه تقدیر نمود و خواستار از سرگیری اعطاء تسهیلات برای آزاد سازی زندانیان معسر شد.

زلالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه ضمن تقدیر از حضور مسئولین قضایی در این اداره کل تعامل بین کمیته امداد و ستاد دیه و اداره کل زندانهای استان را مثبت ارزیابی نموده و گفت :متاسفانه امسال به دلیل کمبود اعتبارات و عدم تامین اعتبار دراین بخش نتوانسته ایم دربحث آزادی سازی زندانیان همچون سنوات گذشته  کمک حال ستاد دیه باشیم که امید واریم با برطرف شد مشکل اعتباری این روندادامه یابد.زیرا با آزادی هر زندانی خانواده او نیز استقلال مادی و معنوی خود را باز مییابد .

حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به افزایش جمعیت کیفری زندانها و آسیب های اجتماعی ناشی از آن گفت : اولویت اصلی دستگاه قضایی استان کاهش جمعیت کیفری زندانهاست و در این زمینه کلیه قضات و مسئولان هم دل می باشند و با استفاده از تاسیسات حقوقی قانون مجازات اسلامی  می بایست اقدام های موثری صورت گیرد که در حال انجام است .وی همچنین با اشاره به ضرورت رسیدگی به خانواده های زندانیان آنها را عیال الله خطاب نموده و گفت : حمایت از خانواده های زندانیان کمک به جامعه است . خانواده های زندانیان ضرورت دارد که از ابعاد مادی و معنوی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند .