اولین جلسه ی هماهنگی، همفکری، تبادل نظر و تصمیم گیری به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر جشنهای گلریزان سال۹۷ استان اردبیل برگزار شد .

اولین جلسه ی هماهنگی، همفکری، تبادل نظر و تصمیم گیری به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر جشنهای گلریزان امسال ، شیوه های جمع آوری کمک های خیرین جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد درماه مبارک رمضان ، با حضور یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان، مراد فتحی مدیر کل اداره ی زندانهای استان و دبیر هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان،نمایندگان دستگاهای اجرایی استان و اصحاب رسانه، امروز ظهر در سالن جلسات ستاددیه ی استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی استان اردبیل ؛یوسف خدادادی یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان را کمک به همنوع خواند و گفت : ایرانیان در ماه مبارک رمضان بابرگزاری مراسمات مختلف ازجمله  جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین  بذر مهربانی و عاطفه را در قلب‌ها می‌کارند و خوشحالی را به خانواده های زندایان جرایم غیر عمد هدیه می کنند .

خدادادی افزود : بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد به خاطر بی احتیاطی در رانندگی و آشنا نبودن با قوانین صدور چک  در زندان‌ها گرفتار می‌شوند که این مستلزم فرهنگ سازی و آموزش است تااز ورود ناخواسته این افراد به زندانهای استان جلوگیری شود .

او اعلام کرد از تمامی شهروندان خواسته می‌شود در رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهتمام جدی داشته و از بیمه خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت : تاثیرات زندان برروی افرادی که به واسطه جرایم غیرعمد در زندان  به سر می‌برند غیر قابل جبران است .

خدادادی  بیان کرد: کمک خیرین و گذشت شکات در جرایم غیرعمد منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برای مددجویان ،خانواده زندانیان و جامعه می‌شود.

خدادادی با بیان اینکه ستاد دیه استان دغدغه زیادی در کاهش جمعیت کیفری استان دارد، عنوان کرد: محدودیت فضای زندان‌های و مشکلات خانواده زندانیان از مسایلی است که ما را برای کاهش جمعیت زندانیان سوق می‌دهد و در این راستا تلاش‌های زیادی صورت می گیرد و برنامه ریزی های زیادی از ناحیه قوه قضاییه برای تعیین مجازات و روشهای جایگزین حبس انجام شده است.

ماه مبارک رمضان فرصتی است برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد

مراد فتحی مدیر کل اداره ی زندانهای استان و دبیر هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت: ماه مبارک رمضان هم از لحاظ  فردی و هم از لحاظ  فرهنگی و معنوی فرصتی مناسبی است برای جذب کمکهای مردمی جهت  آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان.

فتحی افزود : وقتی قرار است ازرنج پدر و مادر مریض و سالمندی صحبت کنیم  که تنها آروزی زنده ماندنشان آزاد شدن فرزندش از زندان است و یا از گرفتاری تازه عروسی بگوییم  که جهیزیه خود را می‌فروشد تا همسرش در بندهای زندان نباشد چگونه می توانیم  در کنار خانواده خود شاد باشیم در حالی که همنوعانمان در چنین رنج و عذابی به سر میبرد پس بیاید به عنوان یک مسوول شادیهایمان را با دیگران سهیم شویم.

مدیر کل زندانهای استان با دعوت از مسوولان دستگاهای اجرایی وخیرین در اجرای این برنامه معنوی و ارزشی تصریح کرد: امیدواریم با همراهی همه مسوولان استان ، خیرین، نیکوکاران و عموم مردم جشن امسال بتواند زمینه خوبی را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم کند.

آزادی ۱۶تن اززندانیان جرایم غیر عمد در فروردین ماه سال ۹۷

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان از آزادی ۱۶تن از زندانیان جرایم غیر عمدخبردادو گفت : ۱۶تن از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بالغ بر ۱۴میلیارد ریال در فروردین ماه امسال از زندانهای استان آزاد و به کانون گرم خانواده خود باز گشتند که به تفکیک محکومیت ؛ مالی ۱۱تن، مهریه ۳تن و دیه ی حوادث رانندگی ۲تن می باشد.

محبوبی گفت : گلریزان در واقع ریختن گل زندگی و امید در چله تابستان گرم و سخت در کنار رنج و سختی و گرفتاری همنوعان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های  رنج کشیده هدیه می‌کنیم و زندانیان جرایم غیر عمد را که از بدی روزگار گرفتار بندهای زندان شدند را نجات دهیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان  یادآور شد: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هفتم خردادماه مصادف با دوازدهم ماه مبارک  رمضان مقارن ساعت ۱۸ در سالن ولایت حضرت عباس (ع) استان اردبیل  برگزارخواهد شد .

گفتنی است دراین مراسم ۲تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی باپرداخت مبلغ ۸۵میلیون ریال توسط خانم آبایی یکی از وکلای خیر تهران آزاد و به کانون گرم خانواده خود باز گشتند .