به مناسبت اربعین حسینی ۱۸تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی استان با کمک اسطوره فوتبال ایران و جهان علی دایی و جمعی از خیرین حسینی استان با مبلغ محکومیت ۲۷میلیارد ریال از زندان آزاد شدند. پویش نذر اربعین حسینی “اجرای طرح هر مسجد آزادی یک زندانی ” با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیر […]

به مناسبت اربعین حسینی ۱۸تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی استان با کمک اسطوره فوتبال ایران و جهان علی دایی و جمعی از خیرین حسینی استان با مبلغ محکومیت ۲۷میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

پویش نذر اربعین حسینی “اجرای طرح هر مسجد آزادی یک زندانی ” با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیر لو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان اردبیل، یاسر امجدی مدیرکل اداره زندان ها و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل،حجت الاسلام بهنام لطفی کارشناش امور فرهنگی و اجتماعی اداره ی کل اوقاف و امورخیریه ی استان اردبیل ، کانون مداحان اردبیل   و جمعی از خیرین حسینی اردبیل همزمان بافرا رسیدن شب اربعین حسینی در مسجد محله ی  ابراهیم آباد اردبیل برگزار شد.

حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه ی  استان ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، شهدا را مایه عزت ، آبرو و عظمت ایران اسلامی دانست و افزود : آنچه امروز باعث می شود تا ما در مقابل دولت های زورگو موضعی فعالانه و مقتدر داشته باشیم تکیه بر خون شهدا و تاسی از مکتب حسینی در مقابله با زورگویان است.

کثیرلو ضمن قدردانی از فعالین ستاد دیه و مسوولین زندان های استان به جهت بسترسازی مناسب برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند با جرایم غیر عمد و مالی در تداوم این برنامه های خیرخواهانه و خداپسندانه اظهار داشت : «طرح هر مسجد آزادی یک زندانی و پویش نذر اربعین از جمله ابتکارات ماندگاری است از سال ۹۷ تا کنون در حال اجراست .

رئیس کل دادگستری استان در این مراسم  از آزادی ۱۸ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای آزادی این تعداد ۴ میلیارد و۲۳۰میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی  ضمن تقدیر از نیت خالصانه ی اسطور فوتبال ایران وجهان علی دایی، افزود قهرمان بودن و در کنار آن برخورداری از منش پهلوانی، نعمت بزرگی است که موجب ماندگاری نام و یاد افراد در اذهان عمومی می شود.

کثیرلو اظهار کرد : به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیرین عزیز، گره‌هایی زیادی را نه تنها از زندگی مددجویان جرایم غیرعمدومالی باز کرده، بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری را از گرفتارشدن در مشکلات خانمان سوز رهایی داده و اشک شوق را در چشمان بسیاری از فرزندان و مادران منتظر و بی‌پناه زندانیان جرایم غیر عمد ومالی جاری می‌سازد.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان در خصوص عملکرد شش ماهه ی ستاد دیه در سال جاری گفت :در شش ماهه ی سال جاری تعداد ۸۶زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۱۰۶میلیارد و ۶۳۰میلیون و ۴۶۷هزارو ۷۳ریال از زندان های استان آزاد شدند که به ترتیب محکومیت مالی ۸۲فقره ، مهریه ۲فقره ، حوادث کارگاهی ۲فقره  بوده است .

او در خصوص پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ ۲۰میلیارد ۳۸۱میلیون و۷۱۰هزارو ۷۵۲ریال گذشت رضایتمندانه شکات ،۲۷میلیارد و۱۱۸ میلیون و۳۴هزارو ۵۵۲ریال آورده و تامین شده خود مددجویان ، ۳۳میلیاردو ۵۴۳میلیون و۷۲۱هزار و ۷۶۹ریال پذیرش حکم اعسار دادگستری های استان ۱۰میلیارد و ۵۸۷میلیون ریال کمک ستاددیه ی استان،۴میلیاردو ۲۹۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی کشور   ، ۱۰میلیاردو ۷۱۰میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است .

گفتنی است دراین مراسم مبلغ  ۱میلیارد­ریال توسط اسطوره ی فوتبال ایران و جهان علی دایی و مبلغ ۲۰۰میلیون ریال توسط خیرین حسینی و ولایت مدار دار الارشاد اردبیل برای آزادسازی ۱۸تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک شد.

مداحی ، سینه زنی و تجلیل از خیرین از برنامه های دیگر این مراسم بود .