یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری ونایب رئیس ستادمردمی دیه استان اردبیل روز چهارشنبه در جلسه هیأت امنای نمایندگی ستادمردمی دیه استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۳۸ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از ۳۲۶میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۷تَن خانم بودند. خدادادی در خصوص تامین مبلغ […]

یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری ونایب رئیس ستادمردمی دیه استان اردبیل روز چهارشنبه در جلسه هیأت امنای نمایندگی ستادمردمی دیه استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۳۸ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از ۳۲۶میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۷تَن خانم بودند.

خدادادی در خصوص تامین مبلغ بدهی این زندانیان افزود:  مبلغ بدهی این زندانیان غیرعمد از طریق فرایند گذشت شکات، آورده زندانیان، اعسار مقامات قضایی، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه تامین شده است.

خدادادی ادامه داد: ۹۵ درصد بدهی محکومین جرایم غیرعمد واجدشرایط دریافت کمک ستاد دیه از طریق آورده زندانیان، اعسار مقامات قضایی و گذشت شکات تامین می‌شود .

نایب رئیس نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل گفت :همزمان با دهه پایانی ماه صفر ۲۸زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از ۶۰ میلیارد تومان از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده هایشان باز خواهند گشت.

خدادادی با تقدیر از تلاش و همت اعضای نمایندگی ستادمردمی استان، شوراهای حل اختلاف و متولیان و بانیان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و‌ مالی در استان گفت: امروز بسیاری از هزینه‌های مراسم‌ ختم اموات و نذورات مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صرف شده و علاوه بر اجر اخروی، با بازگشت این زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان بسیاری از مسایل و مشکلات نیز رفع می‌شود.

وی در ادامه به نقش بی بدیل خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: استقبال عمومی از موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کنار تلاش همکاران ما در ستادمردمی دیه، به ارتقای آگاهی در جامعه که ثمره تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه است بازمی‌گردد که قابل تقدیر است.

گفتنی است درپایان این مراسم بااهدای لوح تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تجلیل به عمل آمد.