به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل :  انزابی در جلسه هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان  در زندان مشگین شهر  گفت : زمینه آزادی ۱۴ تن از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد مالی در زندان مشگین‌شهر پس از بررسی‌های لازم و پرداخت دیون آنها از طریق اعطایی تسهیلات ستاد دیه فراهم خواهد شد . مدیرعامل […]

به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل :  انزابی در جلسه هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان  در زندان مشگین شهر  گفت : زمینه آزادی ۱۴ تن از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد مالی در زندان مشگین‌شهر پس از بررسی‌های لازم و پرداخت دیون آنها از طریق اعطایی تسهیلات ستاد دیه فراهم خواهد شد .


مدیرعامل ستاددیه شعبه استان اردبیل در تشریح فعالیت‌های ستاد دیه استان بیان کرد: با توجه به اینکه منابع و اعتبارات ستاد دیه محدود است ،  پس نیازمند همکاری و مشارکت مددجویان در جلب رضایت شاکیان پرونده هستیم.

وی با اشاره به چگونگی اعطای تسهیلات و فرایند آزادسازی زندانیان تصریح کرد: متأسفانه سقف محکومیت مالی تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها به اندازه‌ای بالا بوده که مددجویان باید علاوه بر جلب گذشت شکات، پرداخت بخشی از دیون خود را تقبل کنند تا الباقی محکومیت مالی  آنها از طریق  معرفی به بانکهای عامل استان جهت اخذ تسهیلات با کارمزد ۴% و همچنین مساعدت های ستاد دیه تأمین گردد.

در ادامه جلسه رییس هیأت مدیره ستاد دیه استان نیز  با اشاره به لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به قوانین و آموزش مهارت‌های زندگی گفت : اگر می‌خواهیم میزان آمار زندانیان مالی و جرایم غیرعمد و مهریه و تصادفات کاهش یابد، باید در بحث اطلاع‌رسانی از قوانین، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی آموزش و توانمندسازی‌های لازم در سطح جامعه گسترش یابد.

در این جلسه محمد اکبرنژاد، سرپرست زندان مشگین‌شهر با ابراز خرسندی از حضور مسئولان ستاد دیه استان گفت: این حضور و دیدارها در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری بسیار موثر بوده که محصول نگاه کرامت‌مدار نظام اسلامی به انسان و فرایندی در راستای تسریع در آزادسازی زندانیان معسر و آبرومند است.

ایشان  با بیان اینکه زندانیان زندان مشگین شهر بیشتر از حوزه های قضایی پارس آباد ، گرمی ، بیله سوار ، انگوت ، اصلاندوزو لاهرود هستند از اهالی خیر این مناطق دعوت کرد با مساعدت های لازم زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کنند.