جشن آزاد سازی ۴۴زندانی جرایم غیر عمد به مناسب فرارسیدن عید سعید فطر به ریاست خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان ،مقامات قضایی ومسوولین اجرایی شهرستان وتعدادی از خیرین شاخص جشن گلریزان سال ۹۶در سالن ملاقات اداره ی زندان مرکزی اردبیل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی نمایندگی […]

جشن آزاد سازی ۴۴زندانی جرایم غیر عمد به مناسب فرارسیدن عید سعید فطر به ریاست خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان ،مقامات قضایی ومسوولین اجرایی شهرستان وتعدادی از خیرین شاخص جشن گلریزان سال ۹۶در سالن ملاقات اداره ی زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان در این مراسم گفت: همزمان با عید سعید فطر۴۴ زندانی جرایم غیرعمدبا کمک خیرین، مشارکت‌های مردمی وکمک ستاد دیه به آغوش خانواده‌هایشان باز گشتند.

او افزود : در حال حاضر ۶۴۰زندانی جرایم غیرعمد با محکومیت بالغ بر ۹۰میلیارد تومان در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که انتظار می‌رود به زودی زمینه آزادی هر چه بیشتر این زندانیان فراهم شود .

خدادادی اظهار کرد: امسال ۸۷زندانی جرایم غیرعمد در استان با مبلغ محکومیت بالغ بر۳۰میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد شدند که به تفکیک محکومیت ۷۷نفر مالی ، ۱نفر دیه تصادف رانندگی ، ۹نفرمهریه بودند .

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل از جمع‌آوری ۲میلیادر ریال در جشن گلریزان سرعین خبر داد و گفت: خیرین و مردم سرعین امسال کمک شایانی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشته‌اند که این امر شایسته قدردانی است

خدادادی با بیان اینکه در جشن گلریزان امسال بیش از یک میلیارد تومان در استان اردبیل جمع‌آوری شد، تصریح کرد: این مبلغ برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داده شد که جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خیرین و ستاد دیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است که پیش بینی می شود امسال تعداد آزادای زندانیان جرایم غیرعمد استان به ۳۰۰نفر برسد .

به همت برنامه تلویزیونی ماه عسل و سازمان زندان‌ها در حال حاضر زمینه آزادسازی ۱۸ نفر از زندانیان جرایم مالی عمد فاقد سابقه کیفری از زندانهای استان مهیا شد .

مراد فتحی مدیر کل اداره ی زندانهای استان در این مراسم اظهار داشت: به همت برنامه تلویزیونی ماه عسل و سازمان زندان‌ها در حال حاضر زمینه آزادسازی ۱۸نفر از زندانیان جرایم عمد فاقد سابقه کیفری مالی با مبلغ محکومیت ۷۲۹میلیون ریال از زندانهای استان اردبیل فراهم شده است .

فتحی افزود: مشارکت خیرین در آزادسازی زندانیانی که سال‌ها است به دلیل مشکلات مالی در پشت میله‌های زندان تحمل حبس می کنند نقش مهمی دارد و خوشبختانه ترویج این فرهنگ هر سال پررنگ‌تر از سال گذشته خود را نشان می‌دهد که امیدواریم این وضعیت به همین روال ادامه یابد تابتوانیم زمینه آزادی این زندانیان را مهیا سازیم .

فتحی تصریح کرد : برگزاری جشن‌ گلریزان و ترویج این فرهنگ حسنه در ماه مبارک به زیبایی این ماه افزوده و نیاز است که تمام تلاش ما بر این مبنی باشد که با مشارکت و همکاری مسوولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه گام‌های اساسی و هدفمند در این زمینه برداریم .

او افزود : مردم خیر و نیکوکار اردبیل همواره در کارهای خیر پیشگام هستند و امسال نیز در جریان برگزاری جشن‌های گلریزان که در سطح استان برگزار شد با کمک‌های مالی خود زمینه آزادی تعدادی از زندانیان را فراهم آورده‌اند که امیدواریم این مساعدت‌ها و کمک‌ها بیش از پیش تداوم یابد.

فتحی اظهار کرد: انتظار می‌رود طرز نگاه و رویکرد به زندانیان آزادشده جرایم غیرعمد در جامعه تغییر کند چرا که اگر این نگاه تغییر کند بی‌شک این افراد می‌توانند همانند دیگر اقشار جامعه به زندگی روزمره ادامه داده و از خدمات مختلف بهرمند شوند .

گفتنی است در این مراسم توسط مجمع خیرین مدرسه ساز استان ، شهردار اردبیل ، اداره ی کل راهداری ویعقوب عباسی از خیرین استان زمینه آزادی تعداد ۶زنداتی جرایم غیر عمدبا پرداخت مبلغ ۳۶۰میلیون ریال از زندان های استان فراهم شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تکریم به تعدادی از خیرین شاخص استان از کمک های آنها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد قدردانی گردید .