استفاده از ظرفیت‌ها ی مساجد برای کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمدومالی استان

به منظور برنامه ریزی در برگزاری هرچه بهتر دومین همایش (هرمسجد آزادی یک زندانی) نشست فوق العاده ی هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل با روحانیون ، مداحان ،شاعران اهل بیت (ع) ،هیئت های مذهبی ،هیئت امنای مساجد و محلات شش گانه ی اردبیل  به ریاست ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان امروز ساعت۱۱:۰۰قبل از ظهر در محل سالن جلسات دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست ناصر عتباتی خیرین استان را سرمایه های اصلی استان خواند و اظهار داشت :در شرایط کنونی که نابسامانی در وضعیت بازار و رکود اقتصادی یکی از دلایل اصلی افزایش آمار ورودی زندانیان جرایم غیر عمد در زندان های استان می باشد این خیرین استان هستند که با انفاق مال خود آرامش از دست رفته بنیان خانوادها را به آنها باز می گردانند.

عتباتی استفاده از ظرفیت‌ها ی مساجد استان را برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمدومالی را مهم شمرد و گفت : نهادهای مذهبی ظرفیت های مناسبی هستند برای ترویج آیین کمک رسانی به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی چرا که استان اردبیل «دارالارشاد» پایتخت حسینیان است .

اوافزود : نگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در استان آینه ی تمام نمای قیام پر برکت حضرت امام حسین (ع)است و گذشت ، انفاق ،ایثارگری، دست گیری از نیازمندان از ویژه گیهای بارزاین قیام پربرکت می باشد .

رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان اردبیل نقش صدا و سیمای استان را در بحث اطلاع رسانی و گسترش ترویج آیین خداپسندانه ی کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را انکار ناپذیز خواند و گفت : صدا وسیما می تواند نقش ارزنده ای در فرهنگ سازی و آگاه سازی افکار عمومی جامعه در جهت کمک رسانی به این قشر آسیب پذیر جامعه را ایفا نماید .

رئیس کل دادگستری استان  بیان کرد: جامعه نیازمند یک معماری فرهنگی است و تقویت بردباری، بالا بردن آستانه تحمل و صبر می تواند به کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه کمک بسیار زیادی نماید.

خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای  نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم با ارایه ی گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان در سال جاری گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸

تاکنون ۷۲ تَن از محکومین جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ محکومیت ۱۸ میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شده اند.

او ادامه داد: ۵۸۰ زندانی  جرایم غیر عمد ومالی  در زندان های استان وجود دارند که فقط ۳۴۶تَن آنها واجد شرایط دریافت کمک ستاددیه ی استان می باشند.

خدادادی افزود : این افراد و خانواده های آنان با مشکلات و آسیب های اجتماعی بسیار زیادی مواجه هستند و چشم انتظار کمک و مساعدت خیرین و مسوولان  استانی هستند تا به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

نایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان با قدردانی از خیرین و مردم شریف استان گفت: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰درصد افزایش مساعدت های مردمی به ستاد دیه استان را شاهد بودیم که امید است با اجرای طرح های ستاد دیه استان این مقدار افزایش یابد.

گفتنی است در این نشست مقررگردید هر یک از مساجد محلات شش گانه با زیرمجموعه ها ی  خود یک زندانی جرایم غیر عمد ومالی را آزاد نمایند.