به گزارش روابط عمومی ستاد دیه شعبه استان اردبیل ، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با هدف برگزاری هرچه با شکوه تر جشنهای گلریزان درجهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از زندان های استان نشست فوق العاده این ستاد با روسای زندانهای استان و شهرستانهای تابعه برگزار گردید .

خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان در این نشست ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است که خداوند در آن حسنات را مى‏ افزاید و گناهان را پاک مى‏کند و انشاء اله خداوند توفیق عنایت فرماید تادر این ماه مبارک با تلاشهای مضاعف و باهمت خیرین شریف استان زندانیانی را که به طورناخواسته وبراثر حوادث ویا مشکلات مالی روانه زندان شده ودرپشت میله های زندان بسرمیبرند ، در اسرع وقت مقدمات آزادی آنها را فراهم سازیم .

 

 

خدادادی فرایند طولانی درمرحله تحقیق را از عمده ترین مشکلات موجود در روند رسیدگی به پرونده های جاری دانست وگفت : درحال حاضر ۴۶۰نفر زندانی جرایم غیر عمد درزندانهای استان به سر میبرند و با توجه به اینکه تحقیق و احراز استحقاق زندانی از ضروریات اقدامات ستادمیباشد لذا در جهت تسریع در این امر ضرورت ایجاب میکند تادر شهرستانها شعبه فرعی ستاددیه تشکیل گردد.

 

ایشان بابیان چگونگی تشکیل شعبه فرعی ستاددیه در شهرستانها تصریح کرد : این ستاد باعضویت روسای دادگستری شهرستانها ،دادستانها ، روسای زندانها ،کمیته امداد امام (ره) ، شهرداریها ، معتمدین شهر، ونهادهای فرهنگی به ویژه استفاده از ظرفیتهای ائمه جمعه وفرمانداریها تشکیل ودر اسرع وقت نسبت به بررسی های اولیه واظهار نظر در خصوص وضعیت اقتصادی و اجتماعی زندانیان مستحق حوزه قضائی اقدام و پرونده را جهت اتخاذ تصمیم نهای به ستاددیه استان ارسال نمایند .

 

وی ابراز امیدواری کرد با فعالیت شعب فرعی ستاددیه درشهرستانها پرونده های مددجویان در حوزه قضائی مربوطه به سرعت تکمیل و تحقیقات لازم انجام و فرایند آزاد سازی سرعت پذیرد.

 

رئیس هِیأت مدیره ستاددیه  استان روسا ومددکاران زندانها را موتور محرک ستاددیه خواند واز انها خواست برای زندانیان جرایم غیر عمد واجد شرایط مطابق با چک لیست و فرمهای ارسالی پرونده مددکاری تشکیل و پس از کنترل به ستاددیه استان ارسال نمایند تااز دوباره کاری و استعلامات اضافی اجتناب وبدون اطاله وقت به پرونده هارسیدگی شود .

یوسف خدادادی در مورد چگونگی برنامه ریزی برای جشنهای گلریزان و حضور موثر روسای زندانها در برگزاری آن گفت : روسای زندانها با هماهنگی بیشتر با دادگستری شهرستانها و با استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه ها و فرمانداریها وخیرین محترم نسبت به برگزاری هر چه با شکوه تر جشنهای گلریزان در سطح شهرستانها اقدام نمایند تا انشاءاله به لطف خدا شاهد آزادی هرچه بیشتر این زندانیان نیازمند غیر عمد باشیم.

درپایان جلسه پرونده ۵نفر از زندانیان جرایم غیر عمد موردبررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در جهت آزادی این زندانیان اتخاذ گردید .