مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل باهدف تبیین عملکرد نمایندگی ستاددیه ی استان  و نقش آن در کمک  به  آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمدنیازمند مالی با روسای اتحادیه های طلا و جواهر و تاکسی رانی و همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل  دیدار کردند .

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل هدف از این دیدارها را تعامل  ، فرهنگ سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت های استانی در راستای پیشگیری و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد اعلام کرد .

 

 

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل  ؛محبوبی با اظهار خوشحالی از اینکه در جمع انسان‌های خیر و شریفی قرار دارد که برای گره‌ گشایی از مشکلات مردم و همنوعانشان جمع شده‌اند گفت : امروز کسانی که به خاطر محکومیتهای مالی غیر کلاهبرداری در زندان هستند  شرایط سختی را از حیث زندگی و معیشت خانواده‌هایشان سپری می‌کنند و کمک به این افراد گرفتار در حبس از وظایف انسانی و شرعی ماست و خوشحالم از اینکه در جمع عزیزانی  هستم که با به نیت کارهای خیر گام برداشته‌اند و با درک شناخت و فهم بالا این حرکت‌ها را انجام می‌دهند.

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان به نقش ستاد دیه در زندان زدایی نیز تأکید و تصریح کرد: در سال جاری بالطف خدا وکمک‌های خیرین و مردم فهیم استان ، تعداد ۲۹۷زندانی جرایم غیر عمد را بامبلغ محکومیت بالغ بر ۲۱۱میلیاردو ۳۸۸میلیون ریال از زندانهای استان آزاد و به کانون گرم خانوده شان باز گشتند .

او افزود : با توجه به اینکه زندانیان جرایم غیرعمد جرمی را مرتکب نشده‌اند و به دلیل نوسانات اقتصادی یا ناتوانی از پرداخت بدهی در زندان به سر می‌برندو کمک خیرین به این گروه از زندانیان کمک به مجرم نیست بلکه کمک به کسی است که جرمی را مرتکب نشده و یا به لحاظ مالی دچار مشکل شده است.

محبوبی  مردم را حامیان اصلی ستاد دیه دانست و گفت: حضور مردم و کمک‌های آنان دارای برکت خاصی است و این تاثیرگذاری را می‌توان در عملکرد آزاد سازی ستاددیه ی استان دید .

محبوبی در راستای جذب حمایت های مادی ومعنوی خیرین افزود: زندان جای افرادی است که امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره می‌اندازد و مردم نباید محکومین جرایم غیرعمد و مالی را به چشم مجرمان سابقه‌دار نگاه کنندوما  اگر بتوانیم در اذهان جامعه این مقوله را از یکدیگر تفکیک کنیم زمینه جذب حمایت‌های مادی و معنوی خیرین بیشتری فراهم می‌شود.

شایان ذکر است در این جلسات ، اتحادیه ی طلا و جواهراردبیل  ، اتحادیه ی تاکسی رانی اردبیل  و همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل  آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری با ستاد دیه اعلام و اظهار آمادگی کردند تا در صورت معرفی زندانیان مالی غیر عمد با مبلغ بدهی ۵۰میلیون ریال  زمینه ی آزادسازی آنها را فراهم نمایند .