هر مسجد آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد ومالی

جشن بزرک از قربان تاغدیر باهدف اجرای طرح هرمسجد آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد و مالی باحضور جامعه حسینیان دارالارشاد اردبیل و مسوولان استانی در مسجد سرچسمه ی اردبیل برگزار شد.

 

یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و ناییب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل اظهار داشت :محکومین مالی مجرم نیستند و از بد حادثه به خاطر مشکلات مالی، حوادث رانندگی ، حوادث گارگاهی و یا مهریه گرفتار و در زندان به سر می برند.

خدادادی محیط زندان را برای افراد با محکومیت مالی و جرایم غیرعمد نامناسب برشمرد و افزود: زندانی شدن این اشخاص منجر به آسیب روحی و روانی خانواده‌ها می‌شود.


نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان بیان کرد :با زندانی شدن سرپرست خانواده تنها اعضای آن خانواده با مشکل مواجه نمی شوند بلکه ناخواسته کل جامعه را دربر می گیرد.

او تاکید کرد: زندان موجب از هم گسیختگی بنیان خانواده ها، طلاق های اجباری و گاهی انحراف های اخلاقی و اقتصادی خانواده ها می شود. بسیاری از خانواده های زندانی به دلیل نداشتن سرپرست خانواده دچار مشکلات عمیق عاطفی، مادی و معنوی می شوند

وی تصریح کرد : کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در حقیقت کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد بود که از این منظر می توان به اهمیت اقدامات نماینگی ستاد دیه استان پی برد.

ناییب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل گفت : ۲۸۴زندانی جرایم غیر عمد ومالی در سال گذشته با مبلغ محکومیت بالغ بر ۷۰۱میلیاردریال از زندان های استان آزاد شده اند .

خدادادی عنوان کرد : از ابتدای سال ۱۳۹۸تا به حال ۷۲زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت بالغ بر ۱۳میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند .

او یادآورشد : بسیاری از مردم خیر استان اردبیل ؛هزینه افطاری، احسان در ماه محرم و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه ی آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمدومالی اختصاص داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد بااجرای طرح هرمسجد آزادی یک زندانی در ماه های محرم و صفر بسیاری از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد خواهند شد .

گفتنی است در این جشن مبلغ ۵۹میلیون و یکصد هزار ریال برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک شد.