هفدهمین جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان مرکز  استان اردبیل شامگاه روز دوشنبه۷خرداد مصادف با دوازدهم رمضان به منظور کمک به زندانیان غیر عمد در سالن ولایت حضرت عباس (ع)برگزار گردید .

هفدهمین جشن گلریزان اردبیل با حضور، علی اکبر یساقی نایب رئیس هیأت مدیره ی ستاددیه ی کشور، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ،حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان  ، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان، ناصرعتباتی دادستان اردبیل ، مرادفتحی  مدیر کل زندانها ، علی نوادادمعاون سیاسی و امنیتی استاندار ، جوادزنجانی فرماندار اردبیل و جمعی از مسوولان و خیرین ومدیران دستگاه های اجرای استان و شهرستان در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل ؛ یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت : در حال حاضر ۱۹.۲ درصد زندانیان استان اردبیل مربوط به جرایم مالی است.

یوسف خدادادی ‌اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹.۲ درصد زندانیان استان مربوطه به جرایم غیر عمد و مالی و مشکلات اقتصادی است که انتظار می‌رود با همت خیران و کمک‌های مسئولان زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل فراهم شود.

خدادادی با اشاره به این که در حال حاضر ۷۶۹ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل در انتظار آزادی به سر می‌برند افزود: انتظار می‌رود با برگزاری جشن گلریزان زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل فراهم شود.

خدادادی افزود : با توجه به این که در استان مشکلات اقتصادی داریم این موضوع سبب می‌شود که برخی از افراد به زندان بروند که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسبی پویایی اقتصادی را فراهم کنیم که بی‌شک به این شکل شاهد کاهش زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در استان خواهیم بود.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت : یکی از صحنه‌های جالب توجه این جشن اهدای قلک توسط دختربچه‌ای بود که قلکش را برای آزادسازی  زندانیان نیازمند و جرایم غیرعمد اهدا کرد.

خدادادی  با تأکید به حضور مردم در جشنهای گلریزان گفت : هر کجا مردم در امور خیر مشارکت داشتند نتایج قابل توجه حاصل شده است .

اوادامه داد :امروز با همراهی خیرین و افراد توانمند در این مکان جمع شدیم تا کمک‌های جمع‌آوری شده را برای آزادسازی  زندانیان جرایم غیر عمد به کار گیریم تا در روزهای آینده شاهد آزادی این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان باشیم.

خیرین آزادساز زندانیان جرایم غیرعمدومالی شایسته تحسین هستند

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل درجشن گلریزان در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: فعالیت های ستاد دیه و خیرین  در آزادسازی زندانیان جرایم  غیرعمد ومالی شایسته تحسین است و اینکه امروز شاهد هستیم زمینه ی  آزادسازی  زندانیان جرایم غیرعمدو مالی توسط خیرین فراهم می شود ، خوشحالیم.

سید حسن عاملی افزود :از مسوولان استان انتظار می‌رود زمینه پویایی اقتصادی منطقه را فراهم کنند تا دیگر شاهد نباشیم که برخی به دلیل مشکلات مالی در زندان باشند.

امام جمعه ی اردبیل گفت افتخار ما است که چنین ستاد مردمی در استان فعال است و خیرین را جهت کمک به انسانهای نیازمند که به خاطر جرایم غیر عمد در زندان افتادند سازماندهی می کند .

عاملی گفت : مؤمنان، برادران یکدیگرند که بعضى از آنان نیازهاى بعضى دیگر را رفع مى‏‌کند و خداوند هم نیازهاى او را برآورده مى‏‌کند. از بهترین اعمال این است که انسان مؤمنى را شاد، یا گرسنگى را از او دفع کند و از غصه برهاند یا قرض او را ادا کند .

جشن گلریزان یا شکرستان ؟

علی اکبر یساقی نایب رئیس هیأت مدیره ی ستاددیه ی کشور در این مراسم  با شکرستان خواندن محفل جشن گلریزان گفت :مادر محفل های زیادی شرکت می کنیم ولی هیچکدام آن به شیرینی محفل جشن گلریزان ، کمک به آزادسازی زندانیان  نیازمند جرایم غیر عمدو مالی نیست چرا که در این محفل انسانهایی متواضع جمع شدند که کارشان روحیه بخشیدن به خانواده های زندانیان جرایم غیر عمد ومالی نیازمند است .

نایب رئیس هیأت مدیره ی ستاددیه ی کشورزندان را دکان بی رونق خواند و گفت : با شرکت در جشن گلریزان و کمک به آزادسازی این زندانیان نیازمند به زندگی آنها رونق دهیم .

یساقی آذری زبانان را انسانهای متواضع و خیرخواه خواند و بخشندگی و دستگیری از نیازمندان را  از خصوصیات بارز آنها دانست .

گفتنی است درپایان این مراسم از خیرین شاخص استان با اهدای لوح تکریم به عمل آمد .