مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل از مشارکت کارکنان  ادارات استان، برای حمایت از زندانیان مالی خبر داد

به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل  ،  محمدباقر حاجیلر در حاشیه مراسم آزادسازی زندانیان مالی در گفتگو باخبرنگار مهر تصریح کرد: زندانیان مالی به هیچ عنوان مجرم محسوب نمی‌شوند و حمایت از آن ها می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بکاهد.

حاجیلر  افزود: در حال حاضر ۳۸۱ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بالغ بر ۶۵میلیارد ریال در زندان‌های استان وجود دارد که از بد حادثه و مشکلات مالی زندانی شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان متذکر شد: برای حمایت از این افراد طرح صرفه‌جویی در هزینه‌ها مطرح شده و در این طرح صداوسیما، شهرداری، فرمانداری، شورای شهر و استانداری مشارکت دارند.

او اضافه کرد: علاوه بر این ماهانه بخشی از حقوق کارمندان ادارات البته به صورت اختیاری برای آزادسازی زندانیان مالی اختصاص می‌یابد.

حاجیلر اظهار داشت: در این راستا کارمندان ادارات استان به صورت خودجوش ماهانه نزدیک به ۵۰ میلیون ریال برای  آزادسازی زندانیان مالی  جرایم غیر عمد استان کمک می‌کنند.

ایشان  با اشاره به فرهنگ‌ سازی مطلوب برای کمک به زندانیان مالی متذکر شد: انتظار می‌رود به دلیل اهمیت  بالای فرهنگ سازی  در جهت کمک و  حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان بسر می برند رسانه های استانی کمال همکاری  را در راستای  اطلاع رسانی  از اهداف  و عملکرد این ستاد مردمی را داشته باشند تا در اسرع وقت زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم گردد.