به گزارش روابط عمومی ستاددیه استان اردبیل : همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت ، امام حسن مجتبی (ع) جشن گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاصدی رئیس کل دادگستری استان ،معاون استاندار ، مدیر کل زندانها ، دادستان ، فرماندار ، شهردار ، ومدیران دستگاه های […]

به گزارش روابط عمومی ستاددیه استان اردبیل : همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت ، امام حسن مجتبی (ع) جشن گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاصدی رئیس کل دادگستری استان ،معاون استاندار ، مدیر کل زندانها ، دادستان ، فرماندار ، شهردار ، ومدیران دستگاه های اجرای استان و شهرستان در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار گردید .

یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه شعبه اردبیل در این مراسم با اعلام اینکه این جشن طبق سالهای گذشته با حضور مردم نوعدوست و مسئولین با هدف ازاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی برگزار می شود تا زمینه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد وخوشحالی خانواده های آنان فراهم گردد.

ایشان با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیر عمد درزندانهای استان گفت :۴۰۰زندانی جرایم غیر عمد به دلیل تصادفات رانندگی ، نوسانات اقتصادی و اختلافات خانوادگی درزندانهای استان بسر میبرند که انشاءاله بالطف خداوند و همت والای نیکوکاران استان آزاد وبه کانون گرم خانواده خود باز خواهند گشت .

وی افزود : آمار زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل اینکه شناور است به صورت قطع مشخص نیست ومیزان بدهی این زندانیان نیز  حدود۴۰ میلیارد ریال میباشد .

رئیس هیأت مدیره ستاددیه اردبیل با تاکید به اینکه دربین این گروه از زندانیان هستند افرادی که درطول زندگی مرتکب بزه نشده اند ولی ناخواسته وارد زندان شدند گفت : در زندان پیرزن ۷۰ساله ای دیده میشود که از بدحادثه کارگری  در منزل وی  فوت کرده که این خانم محکوم به پرداخت دیه شده است ، یا زن ۲۵ساله ای که به دلیل ضمانت برادر خود و عدم وصول چک او گرفتار و روانه زندان شده است .

خدادادی بابیان اینکه این زندانیان و خانواده آنان در معرض آسیب های مختلف قرار دارند خواستار حمایت مردم شریف و نیکوکار استان  از این زندانیان جرایم غیر عمد مالی شد.

ایشان درادامه به ضرورت ایجاد درآمد ثابت برای ستاددیه تأکید و اضافه کرد : در حال حاضر به صورت ماهانه ۵۰هزار ریال از حقوق قضات و۲۰هزار ریال از حقوق کارمندان دادگستری کسر می شود تا برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد صرف شود .

خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه اردبیل با تأکید به حضور مردم در جشنهای گلریزان گفت : هر کجا مردم در امور خیر مشارکت داشتند نتایج قابل توجه حاصل شده است .

در ادامه حجت الاسلام قاصدی بابیان اینکه احکام بر مبنای قانون و شرع در محاکم صادر میشود گفت : علی رغم میل باطنی ناگزیر عده ای روانه زندان میشوند اما دستان نیکو کار وخدایی برای رهایی گرفتاران  همواره راهگشا می باشد.

ایشان همیاری محکومان نیازمند را یک امر معنوی و واجب بیان کرد و با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) افزود خداوند در زمین بندگانی دارد که برای برآوردن نیازهای مردم می کوشند که اینان ایمنی یافتگان روز قیامت هستند .

در این مراسم مولودی خوانی به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)برگزار و ضمن تجلیل از خیرین  ویاوران ستاددیه  تعداد ۱۰زندانی جرایم غیر عمد نیز آزاد وبه کانون گرم خانواده وجامعه بازگشتند .