جلسه ستاددیه استان با حضور اعضای هیأت مدیره ستاددیه استان ٬رئیس ومددکاران زندان در اداره زندان مرکزی اردبیل برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل : خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان در این جلسه بر لزوم رسیدگی به درخواستهای اعسار زندانیان جرایم غیر عمدتاکید وافرود :دادگستری استان مصمم است در صدور احکام،به معسر زندانی جرایم غیر عمد مالی گام اساسی بردارد.

خدادادی درادامه ی جلسه با اشاره به تلاشهای شبانه روزی اعضای هیأت مدیره و کارکنان ستاددیه استان و آمار قابل توجه آزادیهای زندانیان جرایم غیر عمد اززندانهای استان افزود : متاسفانه آمار ها نشان می دهد زندانیان جرایم غیر عمد مالی درزندانهای استان علی رغم تلاش ستاددیه استان در امر آزاد سازی رو به افزایش است .

ایشان با اشاره به جایگاه معسر در فقه و قانو ن  اظهارنمود : در فقه و قانون زندانی نمودن معسر جایگاهی ندارد و متأسفانه از ظرفیت های قانونی در این زمینه بطور شایسته استفاده نمیگرددکه به همین خاطر شاهد افزایش روبه رشد زندانیان جرایم غیر عمد در زندانهای استان هستیم .

 

رئیس هیأت مدیره ستاددیه استان با بیان اینکه خوشبختانه مقام عالی قضائی دادگستری استان بر بهره گیری محاکم از این ظرفیت قانونی تاکید دارند گفت :پیگیری می نماییم تادرخواست های اعسار و تقسیط با اولویت در محاکم رسیدگی و درصورت احراز ادعای متقاضی احکام متناسب با توان پرداخت محکوم علیه صادر و ستاددیه نیز با تأمین بخشی از پیش قسط های تعیین شده موجبات آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم نماید .

 

در ادامه اعضاء هیات مدیره ستاددیه ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان جرایم غیر عمدمالی و در جریان قرارگرفتن مشکلات آنها، ۲۱فقره پرونده زندانیان مورد بررسی قرار گرفت که تصمیمات لازم در جهت آزادسازی آنها اتخاذ گردید .


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA