سومین جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمدو مالیبه مناسب بزرگداشت هفته ی قوه قضاییه در زندان اردبیل برگزار شد

سومین جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمدو مالی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان  ، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان، ناصرعتباتی دادستان اردبیل ، مرادفتحی  مدیر کل زندانها،جوادزنجانی فرماندار اردبیل و جمعی از مسوولان و خیرین استانی در سالن ملاقات اداره زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

به گزازش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل ؛مرادفتحی  در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی که  به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز ظهردر زندان مرکزی استان اردبیل بزگزار شد ضمن تشکر از تمامی مسوولین ادارات ، خیرین استانی وافرادی که در برگزاری جشن باشکوه  گلریزان سال ۱۳۹۷همکاری  و تلاش کردند گفت : با تلاش و همکاری شما خیرین  و مسوولین عزیز در سال ۹۷ در ۱۹حوزه قضایی استان جشن گلریزان برگزار گردید که در مجموع مبلغ ۱۰میلیاردو ۹۱۲میلیون ریال جمع آوری شده است .

فتحی ابراز امیدواری کرد  ان شاء الله به زودی  با کمک ستاددیه استان و مبالغ کمک  های مردمی که در برنامه ماه عسل جمع آوری وبه سازمان زندانها اهدا شده است شاهد آزادسازی  بیشتر زندانیان جرایم غیر عمد ومالی دراستان باشیم .

آزادی ۴۱تن از زندانیان جرایم غیر عمد در سه ماه اول سال۱۳۹۷

یوسف خدادادی در این جشن اظهار داشت : باهمت مسوولین و خیرین استانی در سه ماهه ی اول سال ۹۷تعداد ۴۱تن از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمدو مالی با مبلغ محکومیت بالغ بر ۷۰میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند .

خدادادی باقدرانی از شکات پرونده های زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ، میزان گذشت شکات پرونده ی مددجویان آزاد شده را ۳۰میلیاردو ۸۹۹میلیون ریال اعلام کرد و گفت : شاکیان پرونده های زندانیان جرایم غیر عمد ومالی نیز بر این مسأله واقفاً که زندانیان جرایم غیر عمد مجرم نبوده و از روی ناچاری و بدی حادثه دچار مشکل شده و به زندان افتاده اند که با گذشت از حقوق قانونی  خود موجبات آزادسازی این محکومان غیر عمد ومالی  را فراهم می سازند .

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه  استان افزود : زمینه آزادسازی ۵۶تن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ محکومیت ۱۱۰میلیارد ریال فراهم شده که از این مبلغ ، ۶۰میلیارد ریال گذشت شکات و الباقی از طریق دریافت تسهیلات بانکی ، کمک خیرین استان ، تامین خود مددجویان و پرداخت ستاددیه استان تامین گردیده است که این زندانیان جرایم غیرعمد در اسرع وقت آزاد و به کانون گرم خانواده شان باز خواهند گشت .

خدادادی با اشاره به مبلغ ۱۰میلیاردو ۹۱۲میلیون ریالی کمک خیرین در  جشن گلریزان سال ۱۳۹۷استان گفت : برآورد می شود امسال با این مبلغ جمع آوری شده در گلریزان ، تعداد بیش از ۴۳۷تن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را آز زندانهای استان آزاد کنیم .

یوسف خدادادی با بیان اینکه فرهنگ کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در استان باید بیش از این که هست ترویج یابد از اصحاب رسانه خواست بافرهنگ سازی حذف هزینه های زاید در زندگی روز مره مردم استان  و واریز آن به حساب نمایندگی ستاددیه ی استان  این ستاد مردم نهادرا یاری نمایند .

تحمل یک ثانیه زندان هم برای زندانیان جرایم غیر عمد مشکل است؛

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان با اینکه تحمل یک ثانیه زندان هم  برای یک شخص آبرومند بسیار دشوار است کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را وظیفه انسانی و شرعی  دانست  واز مسوولین استانی و خیرین خواست در مساعدت به این زندانیان پیش قدم باشند .

گفتنی است در این جشن آزادسازی مبلغ ۲۰۰میلیون ریال توسط خیرین حاضر به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد کمک شد.