اولین همایش بانوان خیرمشگین شهر برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در محل سالن اجتماعات فرمانداری مشگین شهر با حضور مسؤولان شهرستان و بانوان خیر برگزار شد.

کریم‌الله محبوبی، مدیرنمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت : ستاد مردمی رسیدگی به اموردیه کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد ومالی درمدت سه دهه از فعالیت خوددر کشور بیش از ۱۳۰هزار تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را از زندان آزاد کرده  است .
محبوبی گفت :ستاددیه ی استان اردبیل در سا ل۱۳۸۱تاسیس و تابه حال تعداد بیش از۳۶۵۰تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانوده هایشان بازگردانده است .
او تصریح کرد :خیرین نیکوکار استان اردبیل در سال‌جاری بیش از ۱۷میلیارد ریال در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان به ستاد دیه ی استان  کمک کرده‌اند.
محبوبی گفت : از ابتدای امسال تا به حال تعداد ۱۸۳تَن اززندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۳۲۵میلیاردو ۵۵۸میلیون ریال از زندان های استان آزاد شدند.
وی افزود : امسال سه زندانی نسوان با مبلغ محکومیت ۴میلیاردو ۹۸۹میلیون ریال با پرداخت خیرین نمایندگی ستاددیه ی استان از زندان آزاد شدند.
او اضافه کرد :درسال جاری ۳۲تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی زندان مشگین شهر با مبلغ محکومیت بیش از ۹۰میلیارد ریال از زندان آزاد شده است که به تفکیک محکومیت ۲۵تَن مالی ۶تَن مهریه و ۱تَن نفقه بوده است .
مدیرنمایندگی ستاد دیه ی استان درخصوص عملکرد ۴ ساله ی نمایندگی ستاددیه ی استان در برگزاری همایش بانوان گفت: همایش بانوان خیر در سطح کشور برای اولین بار در استان اردبیل به پیشنهاد بانوان خیر استان با همکاری مسؤولین استان و دفتر اموربانوان وخانواده ی استانداری اردبیل با هدف آشنایی بانوان خیر استان با عملکرد و وظایف ستاددیه ی استان برگزار شد که در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال، سال ۱۳۹۶ مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال ،سال۱۳۹۷ مبلغ ۱میلیارد۲۰۴میلیون ریال و در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲ میلیارد ریال توسط بانوان خیر اردبیلی به نمایندگی ستاددیه ی استان کمک شده است .
محبوبی ابراز امیدواری کرد که درسال های آینده شاهد افزایش برگزاری همایش بانوان خیر در شهرهای استان اردبیل خواهیم بود .
او اطلاع رسانی در راستای مشارکت سایر آحاد جامعه و قشر بانوان در اقدامات خیرخواهانه را از جمله نیازهای این حوزه دانست و بر مشارکت رسانه ها در این خصوص تاکید کرد.
گفتنی است در این همایش مبلغ ۱۵۰میلیون ریال توسط بانوان خیر برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک شد.