ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان امروز صبح در چهارمین جشن آزاد سازی ۴۱تَن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با حضور مسوولان اجرایی و خیرین استانی در سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل برگزار شد اظهار داشت :  استان اردبیل به خاطرتاثیر پذیری از شرایط نابسامان اقتصادی یکی از استان های پر جمعیت درحوزه  محکومیت های مالی است .

عتباتی اظهارداشت :زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از طبقه ی نیازمند ودردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که درسطح جامعه دارند قادر به ابراز مشکلات خود در جامعه نیستند.
او تاکید کرد امسال نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر از احکام جایگزین های حبس به جای زندان استفاده شده است.
رئیس کل دادگستری از دستگاه های اجرای استان خواست تا در خصوص کاهش آمار زندانیان جرایم غیر عمد و مالی همکاریهای لازم رابیش از پیش  با نمایندگی ستاددیه ی استان داشته باشند.
ناصرعتباتی رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان از افزایش ۷۰درصدی حضور خیرین در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال  خبرداد وتصریح کرد :امسال در جشن های گلریزان باتوجه به وضعیت نابسامان اقتصادی درکشور و استان خیرین استان مبلغ ۱میلیارد ۷۰۰میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ومالی کمک کردند.
او ابراز امیدواری کرد با توجه به فرهنگ سازی های انجام یافته در سطح استان و افزایش کمک های خیرین مومن، متدین، نوع دوست و ولایتمدار، زمینه ی آزادسازی هرچه بیشتر زندانیان جرایم غیر عمد در استان فراهم شود .
آزادی ۱۹۱تَن از زندانیان جرایم غیرعمد ومالی از زندان های استان ؛


یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان از آزادی ۱۹۱زندانی ومالی از زندان های استان خبرداد وگفت :از ابتدای سال ۱۳۹۸تا به حال تعداد ۱۹۱زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۳۳۲میلیارد۲۲۷میلیون ریال اززندان های استان آزاد شدند.
خدادادی  با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این زندانیان گفت : از ابتدای  امسال تا به حال  تعداد ۱۶۴فقره محکومیت مالی ، ۲۱فقره محکومیت مهریه و ۶فقره محکومیت دیه ناشی از حوادث رانندگی وگارگاهی داشتیم که به تفکیک جنسیت ۳زندانی نسوان و ۱۸۸زندانی مرد بودند.
نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان در خصوص جدول فرآیند آزادسازی این زندانیان گفت : مبلغ ۸۶میلیارد و۶۹۵میلیون ریال گذشت رضایتمندانه شکات ، ۴۱میلیاردو ۷۰۷میلیون ریال تامین خود مددجویان ،۱۸ میلیاردو ۸۰۷میلیون ریال ستاددیه ی استان ، ۳میلیاردو ۶۷۳میلیون ریال  کمک ستاددیه ی کشور ، ۱۴۲میلیارد ۴۷۵میلیون ریال پذیرش حکم اعسار و باقیمانده مبلغ محکومیت این زندانیان  از محل دریافت تسهیلات بانک های عامل در استان تامین شده است .

اوافزود : به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)تعداد۴۱تَن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۵۴میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و کانون گرم خانواده هایشان بازگشتند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان کمک مردم در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را که به دلیل مشکلات مالی در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند را حائز اهمیت دانست گفت : و مهم‌ترین اولویت ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه از ظرفیت های مردم ولایتمدارو خیر استان به نحو احسن استفاده شود.
گفتنی است در این مراسم یکی از بانوان خیر استان یک عدد النگوی خود را برای کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی اهدای کردند .