به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل : اسکندر زاده  معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس هیأت مدیره ستاددیه استان اردبیل در نشست خبری که در ستاددیه استان برگزار گردید گفت  تسهیلات با کارمزد چهار درصد به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان پرداخت می‌شود.

 

انور اسکندر زاده بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از جرایم زندانیان غیر عمد توسط شاکی بخشیده می‌شود، افزود: بااین‌وجود بخش دیگری باید توسط وی یا اطرافیان تأمین شود.

وی با بیان اینکه ستاد دیه فعالیت‌های حمایتی خود را بر روی محکومان مالی  متمرکز کرده است اضافه کرد: در واقع محکومین مالی با زندانی شدن از جرایم نقدی اش کسر نمی‌شود  بلکه هزینه های دیگری مثل  هزینه های دادرسی تاخیر و تادیه وحق الوکاله به آن اضافه میشود  و به همین دلیل حمایت از این گروه ضروری است.

رییس هیأت مدیره ستاددیه  استان تأکید کرد: در ابتدا تلاش ستاد دیه جلب رضایت شاکی و بخشش قسمتی از جرایم نقدی است و در این راستا نیز با برگزاری جلسات هفتگی نسبت به جلب رضایت محکوم له اقدام می‌شود.ودرادامه به منظور حمایت زندانی وام با کارمزد چهار درصد نیز پرداخت می‌شود تا زندانی بتواند به واسطه آن بدهی خود را پرداخت کند و در عین حال در زندان نیز نماند.

رئیس ستاد دیه استان  به ضرورت حمایت خیرین نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از مبلغ آزادسازی با مساعدت خیرین و در جشن‌های گلریزان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به آزادسازی ۲۶۳ زندانی در سال گذشته متذکر شد: بخش مهمی از مبلغ آزادسازی این زندانیان توسط خیرین تأمین شده است.

اسکندر زاده در عین حال به ارائه تسهیلات از طریق کمیته امداد به زندانیان نیازمند اشاره کرد و گفت: به زندانیان جرایم غیرعمدی که نیازمند هستند از طریق این نهاد خدمات رسان وام با شرایط آسان و اقساط کم پرداخت می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان خواستار مشارکت خیرین در این امر خداپسندانه شد و تأکید کرد: آزادسازی هر زندانی خرید آخرت است ودر حال حاضر ۳۴۶ تن از زندانیان جرایم غیرعمد  در سطح استان اردبیل در انتظار کمک خیران هستند که محکومیت مالی این افراد در حدود ۲۵میلیارد تومان است که ما تمام تلاش خود را برای کاهش و اخذ گذشت از شاکیان برای آزادی این افراد انجام می‌دهیم و امیدواریم مردم خیر و متدین اردبیل نیز در جشن گلریزان امسال برای آزادی این زندانیان کمک‌های مالی خود را اهداء نمایند.

ایشان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۵۰میلیون تومان در جشن گلریزان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز با برگزاری جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان شاهد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان اردبیل باشیم.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال اعضای هیات مدیره ستاددیه استان هر روز  حداقل  یک آزادی، گفت :  امسال دو جشن آزادسازی در زندان مرکزی اردبیل برگزار گردیده که تعداد ۴۰ تن از  زندانیان  جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم اجتماع و خانواده برگشتند.