آیین تودیع و معارفه مدیر نمایندگی ستادیه استان باحضور حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری ، خدادادی معاون رئیس کل دادگستری ،عتباتی دادستان دادسرای عمومی وانقلاب استان ،فتحی مدیرکل زندانها، زلالی مدیرکل کمیته امداد ، و اعضای سابق هیأت مدیره ستاددیه در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار گردید . به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه […]

آیین تودیع و معارفه مدیر نمایندگی ستادیه استان باحضور حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری ، خدادادی معاون رئیس کل دادگستری ،عتباتی دادستان دادسرای عمومی وانقلاب استان ،فتحی مدیرکل زندانها، زلالی مدیرکل کمیته امداد ، و اعضای سابق هیأت مدیره ستاددیه در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار گردید .


به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل ؛ حجت الاسلام محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم، ضمن تسلیت اربعین حسینی، از اعضای سابق هیأت مدیره ستاددیه استان و همه کسانی که با عناوین مختلف در جهت رفع مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد  مالی تلاش می نمایند تشکر وقدردانی کرد .

قاصدی با اشاره به ضرورت روشمند کردن فعالیت‌ها و افزایش دامنه ابزارهای نوین در فرآیند رسیدگی به محکومان واجد شرایط کمک، تصریح کرد: توجه ویژه به نمایندگی‌های استانی و کار آمد کردن تشکیلات آن از طریق حذف هیات مدیره در استان‌ها، موجب شده است که فرآیند بررسی و تصویب پرونده‌های ارجاعی به ستاد دیه با سرعت بیشتری انجام شود که این امر مهم در آینده با اجرا و استقرار کامل دستورالعمل جدید به مرور بهتر هم خواهد شد.

قاصدی افزود: باتوجه به تغییرات جدید اساس نامه ستاددیه کشور و رویکرد جدید آن، که موجب شده است توجه ویژه ای به ستاددیه استانها شود ،عنوان  هیات مدیره حذف و مدیر نمایندگی به آن اضافه شده که این تغییرات ماه عسل آن می باشد  .

ایشان ابراز امیداری کرد که با مدیرت جدید ، ستاددیه استان نمود بیشتری پیدا کرده ودوران شکوفایی بهتری داشته باشد .

درادامه : خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان گزارشی از عملکرد واقدامات انجام گرفته در ستاد دیه استان ارایه کرد و گفت : تعداد پرونده های جاری در ستاددیه استان  ۴۳۵ فقره می باشد که به تفکیک محکومیت ، مالی۳۲۸فقره، مهریه ۷۴ فقره ، دیه ۳۳فقره است که از این تعداد ۲۵۶فقره در سال ۹۵تشکیل پرونده شده است.

خدادادی افزود : ۱۶۷نفر از محکومین مالی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بالغ بر ۴ میلیارد تومان از زندا ن های استان آزاد وبه کانون گرم خانواده خود بازگشتند .

او اظهار داشت: با توجه به اقدامات و تلاشهای انجام گرفته در ستاددیه استان آمار زندانیان محکومین مالی جرایم غیر عمددرسال ۹۵از۵۲۰ نفر به۳۸۱ نفرکاهش یافته است .

رئیس هیأت مدیره ستاددیه استان در خصوص سایر اقدامات انجام گرفته دراین ستاد افزود : برپایی جشن های گلریزان، طراحی فرم های مخصوص جهت ثبت اظهارات شاکی و متهم، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و محاکم در صدور احکام تقسیط وهمچنین اقدام بر اساس آیین نامه ارسالی از مرکز ، بخشی از اقدامات انجام گرفته در ستاد دیه استان در طول این مدت بوده است .

درپایان این مراسم از زحمات محمد باقر حاجیلر مدیرعامل سابق ستاددیه و اعضای هیأت مدیره با اهدای لوح تجلیل گردید و آقای کریم الله محبوبی اُناری به عنوان مدیر نمایندگی ستاددیه استان اردبیل انتخاب شد .