به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه اردبیل : با مساعدت های ستاد دیه استان اردبیل و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل هجده نفر از زندانیان محکوم جرایم مالی و دیه از زندانهای استان اردبیل آزاد شدند . در این جشن آزاد سازی که به میزبانی زندان مرکزی اردبیل برگزار شد ؛ رییس […]

به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه اردبیل : با مساعدت های ستاد دیه استان اردبیل و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل هجده نفر از زندانیان محکوم جرایم مالی و دیه از زندانهای استان اردبیل آزاد شدند .
در این جشن آزاد سازی که به میزبانی زندان مرکزی اردبیل برگزار شد ؛ رییس هیئت مدیره و اعضای ستاد دیه استان ، مدیر کل زندانها ، دادیار ناظر زندان ، مدیر عامل ستاد دیه ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مدیر زندان مرکزی حضور داشتند .



فتحی مدیر کل زندانها و نایب رییس هیأت مدیره ستاد دیه استان در ابتدای این مراسم ضمن تجلیل از مسئولین برگزاری این جشن و مشارکت شهردار محترم در این امر خیر و خداپسندانه خواستار همکاری همه جانبه آحاد مردم جامعه خاصه نهادهای فرهنگی و سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ عفو و بخشش و نهادینه کردن فرهنگ ریش سفید منشی در جامعه برای پرهیز از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی و در نهایت صدور حکم زندان شد .

مدیر کل زندانهای استان اردبیل با اشاره به همت همه جانبه دستگاه قضایی ، زندان و دیگر دستگاههای ذیربط برای کاهش جرایم مواد مخدر در سال گذشته گفت : « ما در سال ۹۴ شاهد کاهش ۲۴ درصدی ورودی زندانیان جرایم مواد مخدر نسبت به سال ۹۳ بودیم اما متاسفانه جرایم محکومیت مالی ۳۰ درصد افزایش داشت . این زیبنده استان ولایی اردبیل با فرهنگ و قدمت و تمدن دیرینه اش نیست . باید مردم و مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ ریش سفید منشی اقدام جدی نمایند . »

وی در بخش دیگری از سخنان خویش افزود : « مردم باید کاری کنند که جلوی تفکر حبس مداری را بگیریم . نباید برای جرایم سبک فرد وارد زندان شود . اگر جمعیت کیفری زیاد شود اصلاح و تربیت دچار اختلال و مشکل میشود . »
فتحی در ادامه از انتظار ۴۳۳ محکوم مالی برای آزادی خبر داد و گفت : « در سالی که گذشت با تلاش و همت اعضای محترم ستاد دیه استان و خیرین عزیز ۲۶۳تن با بدهی مالی ۱۱میلیارد تومان از زندانهای استان اردبیل آزاد شدند . »

در ادامه مراسم اسکندر زاده معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و رئیس هیأت مدیره ستاد دیه اردبیل طی سخنانی با تشکر از اقدام ارزنده شهرداری و شورای شهر و تلاش ستاد دیه برای آزاد سازی ۱۸ تن از زندانیان جرایم مالی غیر کلاهبرداری و دیه و مهریه افزود : «بدهی این زندانیان بالغ بر  ۳میلیارد و ۸۴۷میلیون ریال بود که از مبلغ ۸۹۷میلیون ریال گذشت شکات ،۱۲۷میلیون ریال کمک شهرداری اردبیل،۵۲۱میلیون ریال تامینی خود مددجو والباقی پرداختی ستاددیه میباشد وی با بیان اینکه ستاد دیه و خیرین با تلاش و کوشش با اخذ رضایت و تامین بخشی از دیون ، تعدادی را آزاد می کنند ولی در مقابل باز هم بیشتر از این تعداد با جرایم دیه ، محکومیت های مالی و مهریه وارد زندان میشوند اصلا رضایت بخش نیست . باید در بحث پیشگیری از اینگونه جرایم و آگاه سازی مردم تلاش شود . و این نمیشود مگر اینکه همه آحاد جامعه در این امر کمک کنند . خصوصا هر کس در سطح خانواده خویش باید اقتصاد خانواده را مدیریت کند . »

رییس هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان اردبیل با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده گفت : « اگر سرپرست خانواده از اهل و عیال خویش به لحاظ مالی شرمنده شود بهتر از آن است که با بی تدبیری در هزینه های نابجا از روی چشم همچشمی  زمینه را برای ورود به زندان و بی سرپرست کردن خانواده مهیا کند . زیرا آسیب های بسیاری در کمین فرزندان و خانواده ای است که سایه پدر بر بالای سر آنها نیست . »
در پایان این مراسم با حضور مسئولین حاضر در جلسه ، برگه آزادی ۱۸ تن از زندانیان جرایم مالی ، دیه و مهریه به همراه شاخه گلی تقدیم آنها شد تا اولین روز از ماه رجب و سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر (ع) را در کنار خانواده خویش به جشن بنشینند .