با حضور اعضای ستاد دیه شعبه  استان در مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی اردبیل و بررسی پرونده ۲۸ تن از زندانانیان جرایم غیرعمد مالی در این مجتمع، ۱۰تن از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد مالی حائز شرایط لازم شناخته شده و با مساعدت های ستاد دیه شعبه استان از زندان آزاد شدند

در این جلسه که کلیه اعضای ستاددیه استان در آن حضور داشتند ضمن بررسی پرونده های مددجویان و دیدار چهره به چهره با آنها ، ۲۸ فقره پرونده  مورد بررسی قرار گرفت که با پرداخت تسهیلاتی از محل اعتبارات ستاد دیه ۱۰ تن از زندانیان جراییم  غیر عمد مالی آزاد و به آغوش خانواده های خویش بازگشتند .
فتحی نایب رییس هیأت مدیره ستاد دیه و مدیر کل زندانهای استان هدف از برگزاری جلسات در زندانها را آشنایی هر چه بیشتر اعضاء ستاد با زندانیان و فضای زندان قلمداد نمود و افزود : « تصمیم گیری با حضور خود زندانی و دیدار چهره به چهره با آنان می تواند در اتخاذ تصمیات دقیق کارساز و مطلوب باشد . »
وی به وجود ۴۰۳ تن زندانی جرایم مالی و دیه تصادفات غیر عمد و مهریه در زندانهای استان اردبیل اشاره نمود و از خیرین و مردم فهیم استان خواست تا با یاری رساندن به ستاد دیه اسباب آزادی بخش اعظمی از این زندانیان رافراهم نموده و دل خانواده های آنها را در آستانه جشن پیروزی انتقلاب شاد نمایند .
گفتنی است در پایان این جلسه معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاد دیه استان به همراه فتحی مدیر کل زندانها از کارگاههای اشتغال زندانیان بازدید نموده و از نزدیک در جریان کیفیت اشتغال و کسب در آمد زندانیان در این مجتمع قرار گرفت .
اسکندر زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از فضای اشتغال ایجاد شده برای مددجویان در قالب کارگاههای ، قالی بافی ، جوشکاری و اتاق سازی وانت ، پرورش قارچ و بسته بندی حبوبات گفت : « اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های این قشر آسیب پذیر است و بهبود تامین معیشت این زندانیان با ایجاد فضای اشتغال بی شک یکی از نیکو ترین کارهای انجام شده در حوزه اصلاح و تربیت است . »